Siirry sisältöön

Opiskelijat kehittivät lukiolaisille kv-kauppaa opettavan mobiilipelin

TradeAway-mobiilipelin tavoitteena on herättää nuorissa kiinnostusta kansainväliseen kauppaan.

TradeAway-pelin tavoitteena on herättää nuorissa kiinnostusta kansainväliseen kauppaan. Peli on suunniteltu lukiolaisille ja ammattioppilaitosten oppilaille ja sitä ovat testanneet työpajoissa eri kehitysvaiheissa Lauttasaaren kansainvälisen liiketoiminnan lukion ja Hyvinkään Sveitsin ja yhteiskoulun lukioiden oppilaat. Peli soveltuu oppimistyökaluksi esimerkiksi yrittäjyyden, talouden ja yhteiskuntaopin kursseille. Sen avulla voi oppia myös keskeistä liike-englannin sanastoa

Pelin ovat kehittäneet Laurea-ammattikorkeakoulun liiketalouden opiskelijat Thomas Hakala, Miikka Järvinen, Joonas Lepolahti ja Miro Vivolin. Opiskelijoiden mentorina pelikehitysprojekteissa on usean vuoden ajan toiminut Senior Advisor, Trade Finance Pekka Heino Kansainvälisestä kauppakamarista (ICC):

- Nuoret on tärkeää saada mahdollisimman varhain ymmärtämään kansainvälisen kaupan merkitys erityisesti Suomen kokoisessa maassa, jonka talous on viennistä ja tuonnista riippuvainen, korostaa Pekka Heino.

- TradeAway-peli sytyttää parhaimmillaan nuorissa kipinän kansainväliseen kauppaan ja innostaa oppimaan aiheesta lisää, Heino jatkaa.

TradeAway-oppimispelin julkistustilaisuus pidettiin torstaina 18. tammikuuta Hyvinkään kaupungintalolla. Tilaisuudessa puhujavieraana kuultiin mm. 17-vuotiasta yrittäjää Niklas Ansamaata, jonka yritys Nitomani School valittiin tänä vuonna Pohjoismaiden johtavaan yrityskiihdyttämöön xEduun.

Lisätietoja:

Liiketalouden koulutus

Hae koulutukseen

Oletko kiinnostunut myynnistä, johtamisesta, henkilöstöasioista, talousasioista ja talouden ilmiöistä? Hae opiskelemaan liiketaloutta!

Lue lisää liiketalouden koulutuksesta