Siirry sisältöön

Perustiedot

  • Kohderyhmä: Eri alojen pk-yritykset, niiden yrittäjät, työntekijät ja kumppanit
  • Hakuaika: haku käynnissä; 20.6. - 3.7.22 välillä tehdyt ilmoittautumiset käsitellään 4.7.22 alkaen, jonka jälkeen saat sähköpostilla ohjeet siitä, miten voit aloittaa kurssin
  • Ajoitus: 9.5- 30.9.2022
  • Laajuus: Verkkokurssi: 2 op (n. 50 h)
  • Sijainti: Verkkokurssi
  • Hinta: Maksuton (0€)

Monet yrittäjät ovat huomanneet, että omien asiakkaidensa käyttäytyminen on muuttunut. Kaikki tiedot, tuotteet ja palvelut pitäisi saada heti kännykällä ja kaikkien tuotteiden ja palveluiden pitäisi olla tarjolla verkosta 24/7. Tämä lisäksi asiakkaan odottavat, että heidän kanssaan käydään jatkuvasti keskustelua. Jos tähän tahtiin ei ennätä mukaan, niin kilpailija on klikkauksen päässä toisella sivulla odottamassa. Miten pieni yrittäjä ehtii tehdä kaiken tämän ja saada vieläpä lisäkauppaa verkosta?

Kehitä omia digimarkkinointitaitojasi maksuttomilla verkkokursseilla. Käymme mikrokurssilla läpi lukujen valossa, miltä kuluttajien ja yritysasiakkaiden käyttäytyminen Suomessa näyttää vuonna 2022 ja miten se on muuttunut viime vuosina. Opimme terävöittämään oman viestimme sekä saamme käytännön työkaluja digimarkkinointisuunnitelman tekemiseen. Katsomme vaihtoehtoja verkossa myymiseen sekä myynnin ja markkinoinnin mittaamiseen ja systemaattiseen kehittämiseen. 

Mikrokurssin avulla saat uusia ideoita yrityksesi verkkomarkkinointiin sekä käytännöllisiä apuvälineitä lisämyyntiin verkon kautta.

Koulutuksen osat

1. Ulkoinen toimintaympäristö - ”maailma muuttui jo”

Miten muutokset ja trendit maailmalla vaikuttavat liiketoimintaamme? Miten yrityksemme sijoittuu kartalle kilpailijoihin nähden asiakkaiden silmissä? Miten kuluttajien käyttäytyminen on muuttunut?

2. Asiakas eli kuka minun asiakkaani on?

Kuka on asiakas ja miten hän käyttäytyy verkossa? Luomme asiakaspersoonan, joka auttaa viestinnän suunnittelussa, sekä tarkastelemme asiakkaan ostopolkua verkossa. Katsomme tilastoja internetin ja sosiaalisen median käytöstä Suomessa.

3. Tuotteet ja palvelut eli mitä tarjoamme?

Mikä tuo arvoa asiakkaalle? Mitkä ovat kokonaistuotteemme ja -palvelumme? Miten erotumme kilpailijoista asiakkaidemme silmissä? Mikä on hinnoittelumallimme ja -logiikka?

4. Kanavat ja sisällöt eli miten markkinoimme ja myymme?

Millainen kanavapaketti meillä on – oma, maksettu, ansaittu media. Tämä moduuli sisältää seuraavat aihealueet: Digimarkkinointisuunnitelman tekeminen, Sisältösuunnitelman ja -kalenterin tekeminen, Nettisivujen arviointi, Sisällöntuotanto nettisivuille, Sosiaalisen median kampanjan luominen sekä Tietosuoja ja saavutettavuus.

5. Mittaaminen eli etenemmekö oikeaan suuntaan?

Tämä moduuli sisältää seuraavat kokonaisuuden: Mittariston rakentaminen verkkoon, Google Analytics 4 ja sen asennus sekä Ketterän kehittämisen malli (Lean Service Creation) jatkuvaan kehittämiseen palautteen ja oppimisen pohjalta.

Ilmoittaudu digimarkkinoinnin verkkokurssille

Huomaa, että 20.6. - 3.7.22 välillä tehdyt ilmoittautumiset käsitellään 4.7.22 alkaen, jonka jälkeen saat sähköpostilla ohjeet siitä, miten voit aloittaa kurssin.

Lisätietoja: